22 Mayıs 2009 Cuma

HİÇ BİR YERDE YOK

Sevgili arı dostları ;uzun oldu haber yapamadık ama bu haberimiz biraz uzun soluklu olacak ,beraber arıcılık yapacağız,beraberce hiçbir yerde resmini dahi göremiyeceğiniz güzellikleri paylaşacağız ,aynı zamanda arıcılık uğruna çektiğimiz bir günlük meşakkatlı yolculuğu ,kısacası havasını beraber soluyacağız
Bu haberi yaklaşık 10 gün gecikmeli olarak yayınlayabiliyoruz .tarih 14 mayis akşamı ekip olarak hareket edip arılarımızı hemşin kantarlı köyüne götürmek üzere yola koyuluyoruz ,her şey çok iyi iyi gidiyordu saat 24.00 gibi arılığımızın bulunduğu yerde olacağız kısa sürede arıları yerlerine yerleştirip daha önceden kurmuş olduğumuz şantiyemizde istirahate çekilmeyie hayal ederken arılığa 600 metre mesafe kalmıştıkı kayalık bir bölgede kayalardan oluşan heyelan yolumuzu adeta yutmuş olmasını görmek ne demek bilirmisiniz?:( Tabiiki şaşkınlığı üzerimizden kısa sürede atıp buir karar verdik yaklaşık  olarak Hemşin ilçesi 20 km mesafede bu yolu iki sefer gidip geldik çözüm üretmek amaçlı siyasileride devreye sokup saat sabahın 07 sularında lastikli bir kepçe temin ettik kepçeyi önümüze katıp yola koyulduk. 15 dakkada mübarek makina yolumuzu açtı. Bu arada uykusuz bir gecede sabah olmuştu,yorgunluk cabası:( Nitekim 10 saat gecikmelide olsa olmamız gereken yere vardık şükürler olsun.:) İhtiyaç olduğunda gereği kadar oltayla yöreye has benekli alabalık avlıyoruz. şantiyemiz katagorisinde sanırım birinci siniif diyebilirim telefon hariç her şey var. Dağların asil bekçileri olan ayı'larla olan davamız ve kavgamız devam ediyor ayı korkutan zaman ayarlı piknik tüpüyle çalışan top'da hazırlandı. Her şey yerine kondu inşallah arılarımız geciken gelişimlerini burada tamamlıyacaklardır havalarda düzeldi.Şantiyemiz ,arılık ,dere ve köprünün karşıdan görünümü::)) Arılar nereye geldiklerini şaşırmıştı polen gelişi hemen göze çatmaya başladı yani polen gelişi iyiydi ilk saatlerinde. İşletmemize ait arılığın görünümü. akşam iyi bir uyku çektik veee her zamanki gibi yayla gezimizi gerçekleştirmek için 9 km yukarıdaki BADARA yaylasının yolunu tuttuk ,yol boyunca bir çok güzellikleri birlikte yaşadık. Ayı'yı daha görmedik ama izini görüntüleme fırsatını bulduk karda ayının ayak izleri:( yola devam ediyoruz. Kış uzun sürdü buralarda halen kış hüküm sürüyor diyebilirim. Evet bir tarafta kar birtarafta kar çiçekleri. şelale ve yanında taze kar. tabii ağız tadıyla bir hafta önce yağan karın tadına varıyoruz vardık varmasına'da bedelini halen ödüyoruz. bu kar çiçekleri arılara çok iyi bir nektar ve polen kaynağı olmakta. Kar eridimi yerden fışkırıyor kar çiçekleri. çok süper bir kokusu var tıpkı nergis gibi kokuyorlar. İşte ne kadar nektar verdiğini sanırım arıdan anlayabiliriz sanki arı hamile. Ve sonunda badara sırtları göründü karşıda muhteşem KAÇKAR zirvesi. Yaylada önceden tanıdığımız Hemşinli ÖZCAN kardeşimiz bizi çok sıcak bir şekilde karşılıyor. Yaylada özcanın çok güzel bir evi var yeni inşa etti( kendisinden misafirim olursa evini kullanma sözünüde aldım duyurulur)Ama özcan hep bu kulubede kalmayı seviyor. Burada yaylada ve yayla eteklerinde bolca bulunan vede yöresel adı yer komarı olan harika çiçekleri görüyoruz. dünyamızın gökdelenlerinden biri olan MUHTEŞEM KAÇKAR DAĞI YER KOMARI. bu çiçekte balmı var polenmi var resmi tıklayın yorum sizin.

5 Mayıs 2009 Salı

SÜRPRİZ ZİYARETÇİMİZ VE GÜZEL PAYLAŞIMLAR;

Geçen cumartesi sabahı saat 08 sularında telefonum çaldı ve bizim taşkın(TAŞKIN ÖZŞAHİN);Salih abi nerdesun ben seni görmeye geldim demezmi ;abi hemen yeni camının ordaki senoz petek'in önündeyim dedim ve geldi buluştuk bazı ikramlar filan oldu ama bizim bugün başka programlarımızda vardı yani verilmiş başka sözler; ya Taşkın insan akşamdan bi alo demezmi en azından yanı, ama sağolsun beni anlayışla karşıladı bir saat kadar muhabbetimiz oldu ve ben ayrılmam gerektiği için taşkını mekan sahibi ŞABAN kardeşime emanet ettim. O gün arıcılık değildi işimiz daha başka yükümlülüklerimizde vardı onlarla iligili işlerimiz vardı yani:) Gelelim bizim asil konumuz olan arıcılıkla ilgili son durumlara;havalar kısmende olsa biraz düzelme gibi oldu ama bu günlerde yeniden uzunbir soğuk günler bizi beklediğini öğrendik,olsun benim arım ve Rizedeki bütün arıcının arısıda aynı kaderi paylaşıyor ,yani bize arıcılık bu sene !"zorrrr dostum zorrr "gibi görünüyor tabii kısmet neyse o ne artacaktır nede eksilecektir .Bu resim benim en kuvvetli kovanım tamamı 8çıta bütün resimlerimi bu kovandan çekip paylaşacağım. Ben artık şimdilerde arılarımın analarındanda şüphe etmeye başladım!;Ama analar hamile koyun gibi ahh bi hava ısınsada ortalığı yumurta doldursak der gibi benim şüphelerime taş çıkartmakta.  Bu sene benim en güzel arıcılık günüm bir o kadarda zevk aldığım gündü şöyleki;bu arıcı arkadaşları bir günde arıcılık temel eğitimini verip ileride iyi bir arıcı olabilmelerinin aşısını yaptık ,her arı açmamda benim yanıma koştular bütün oyunu filan unutup bana sorular sordular bi ara yaptıkları gürültüden birkaç iğnede yedik soldansağa abimin kızı HİLAL ortadaki bacanağımın küçük oğlu (5 yaşında )MUHAMMET,veMuhammetin ablası ALEYNA ONLARA ARILARLA İLGİLİ ENTERESAN ŞEYLER ÖĞRETTİK TABİİ TATBİKİ OLARAK HER SEFERDE MUHAMMET BANA ;KİYALİÇE NEYDE demesi yokmu::))
8 nolu arının anası çok iyi görünmesine rağmen hala 8 çerçevede. Tabii koloni kontrol sistemimiz devam ediyor.Geçen yılki ve bu yılkı notlarımızı karşılaştırınca arada uçurumlar ortaya çıkmakta ! inanılmaz benim arıcılık hayatımda mayıs bu gün 5 daha kat atılmış bir kovanım bile yok::((
Yöremizde havalar bir türlü ısınamadı maalesef bazan iyi gün olduğuda oluyor ama aynı gün içinde 3 mevsimi görmekte mümkün olmakta. Bahçeden açelyanın ihtişamı:) Arılar açelyeye'de konmakta. Bu resmi 3 nisan sabahı Çayeli Madenli kavşağında kırmızı ışıkta beklerken çektim harika yoncalar açmışlar ama havalar ısınması lazım hertarafta bu sene en bol olan çiçek.arılar adeta hucum etmişlerdi . Pavlonya;bu ağaçlar martta başlayıp mayıs sonuna kadar çiçekli kalmakta vede arıların çok yoğun olarak ziyaret ettiği bir çiçek sunmaktalar,diyorumki arıcılıkla uğraşan herkes bu ağaçtan 5'er adet dikse hiçte fena olmaz ,dikiyorsunuz ikinci yıl ve müteakip yıllarda artarak çiçek açmaktalar. :::)))) Bu arılarda şaşırmışlar 4 çıta olan bir arı gitmiş strafora mor,mor petek örmeye başlamış. Arılığımın yanındaki büyük ve bana ait olan gürgen ağacının altına oturup arıları ordan seyretmek bana her şeyi unutturuyor ve rahmetli babama başlıyorum rahmet vermeye ;iyiki bana bu mesleği aşılamış gerisi boş işte. :::))) Arıcılık ekip arkadaşım AHMET ÖZDEMİR'in arılağı kendisini bazan ziyaret ettiğimde çekmiştim. Bölgemizdeki bu yılki benim bir tespitimde polen olmayışı yani yeterince polen gelmiyor dolayisiyle arı polen yoksa yavruya açılmıyor siz ne verirseniz verin BİR İLGİNÇLİKTE ARILARDA DAHA ERKEK ÜRETİMİ BAŞLAMADI BUDA OLAYI ÖZETLEMEKTE SANIRIM. Son olarak bu resim;orman gülü (komar)ve zehirli orman gülü (çifin)çiçekleri arılar çifire kesinlikle konduğunu ben hiç görmedim.