24 Şubat 2009 Salı

RİZE'DE HER ŞEY YOLUNDA;ÇİÇEK VE FLORA'DA SON DURUM

Değerli arı ve doğa dostları;Bütün türkiyemizi son bir haftadır soğuk ve yağışlı bir hava etkisi altına almış olduğu halde Rizemizde durum hiçte öyle değil,paylaşacağım bu resimlerin çoğuna yakını bugün tarafımdan resmedildi.endemik bir çiçek türü olduğunu tahmin ettiğim bu bitkiden orman altlarında bolca açmış durumda ismini bilmiyorum.::)) Yine ormanlarımızda bulunan bir çeşit yabani salkım menekşe. Buda yerden havanın uygun olması sonucu fışkıran bir tür. Defne çiçekleri çoktandır açmıştı zaten. Buda benim köydeki bahçemde bulunan şeftali ağacı ve çiçekleri. Kır menekşeleri bir aydır faal. Bir çok arıcı kardeşim bu otsu bitkiye ballı baba demekte ama bence bu bitki ballı baba değil ballı baba daha büyükçe ve çiçekleride beyaz, bu bitkiye göre çok daha büyük olduğunu biliyorum,çayırlarda bolca bulunmakta olan bu çiçekten arılar mevsim olarak iyi istifade etmekteler. yukardaki çiçeğin yakın planı. Eriklerde tamamen açmışdurumda. Bölgemizde arıcılar eriklerin çiçek açmasını bekler ve arılara sıvı beslemeyi buna göre start verirler ama;Bu çiçekler üçüncü cemreden sonra açardı bu yıl baya erkenci sonu hayırlı olur inşallah. Kar var ama olması gereken yerde çiçekle bütünleşen dağlarımızdan bir manzara. Buradan sonraki resimler 10 gün önceden,şimşir çiçekleri arılar doğrayacakçasına hucüm etmişlerdi. yine benim bahçede çuha çiçekleri. Kaysi ağacında yakaladığım bu resim bana göre harika.
Evet 10 gün önce çiçek ve kar dağlarda birlikte .
Özet olarak;Türkiye hava koşullarına göre doğu karadenizde soğuk olduğu söylenemez arılar salkımda değil ve faal durumdalar birinci posta yavrular çoktan çıktı şimdi ikinci ve daha genişletilmiş bir yavru durumu söz konusu .İnşallah fazla soğuk olmaz.

18 Şubat 2009 Çarşamba

İNVERT ŞURUP????

Değrli arıcı dostlar;Benim sonbaharda bal stoğu az olan arılara hazırlayıp invert şurup vermiştim ama benim bulunduğum yerde tartarik asit bulamadığımdan sitrik asit(limon tuzu)ile şurup yapmıştım.Yapmış olduğum kovan kontröllerinde invert şürüpla bal stoklattığım arıların balları aşırı derecede kristalleşmiş olduğunu görmekteyiz ,hem göz balları hemde sırlanmış balların şeker kıvamında bir hal aldığını tespit ettim .Benmi bir eksiklik yaptım bu konuda bilgili arkadaşlardan yorumlamalarını rica ediyorum.
Tabii yaşadığımız bu sorunu paylaşma gereği duydum sanırım tartar kremasında böyle bir sorun olmuyor ben tartarla şurup yapma fırsatı bulamadım Rize'ddde bulamadım bu tür sorunla karşılaşan başka arıcılar varmı?yoksa benimmi bir hatam oldu bilemiyorum,ama mutlaka bir arıza var.Şunu açıkça belirteyimki son günlerdeki invert şurup tartışmaları ile ilgili bir gündem olsun diye deil sadece yaşadığım bir arızayı sizlerle paylaşmak ve bilgilerinize sunup çözüm üretmek için bu haberi yayınladım.

16 Şubat 2009 Pazartesi

KAPADOKYA BİR DÜNYA HARİKASI

Somestr tatilinde kayseride bulunan kardeşim AHMETE bir ziyaret'te bulunmuştuk;Gitmişken yakınında bulunan ve dünyanın 8 harikasından biri kabül edilen kapadokya'ya bir tam günümüzü ayırdık. Her taraf tarih kokuyor , bir o kadarda büyüleyici bir ortam doğrusu;soldaki yeğenim şeyma ben ve kızım büşra. Büyüleyici kaya evleri ve kaya kiliseleri. Kapadokya bölgesini hakim bir şekilde görebileceğiniz bir tepeden bu bölgeyi izledik ama resim hava koşullarından biraz soluk oldu. İşte ASMALI KONAK  beğeniyle izlenen namı değer asmalıkonak dizisi bu konaktan esinlenmiş ve bazı bölümleri burada çekilmiş ama bu aralar çok yalnız ve tenha. Göremedeki müzeden görüntü. İsadan sonra 200 lü yıllarda hiristiyanlığın merkezi ve karar mekanızması burasıymış burada kayalar kilise olarak yapılmış. Bu kayalık mağara evlerinin yapılışı sanıldığı kadar zor değil;Kayaları işleme esnasında çok yumuşak bir yapıları olup havayla buluşunca bu toprak beton gibi sertleşiyormuş,burada bir evin içinden bir bölüm burasıda yemek masası olarak kullanılırmış. Yukarıdaki yemek masası resmedilmiş ve bu şekilde ifade edilmiş. Harika bir enstantane daha. Aslında çok resim var ama hepsini yayınlasak bloga sığmaz kapadokya bir dünya harikası ,bu harika ülkemiz sınırları içerisinde ve herkese bir kez görmelerini tavsiye ederim. Buralara gelmişken biraderin bölgesi olduğu için Niğdeye gideceğini ve bana gelirmisin dedi tabiiki gelirim. evet Niğdenin dışardan görünüşü ben aslında buraya zatı muhterem kardeşim ALİ TÜRK'ün memleketi olduğu için bi heves ettim. Burasıda Niğdenin merkezde bir görüntü. Kardeşim AHMET tekstil pazarlama bölge müdürü bu fabrıka kaliteli bir halı fabrıkası burası müşterisi olduğu için uğradık fabrıka niğde ekonomisinin can damarı. BOR aliciğim senin doğduğun yer bana dediğin gibi türbeyi ziyaret ediyoruz. AHMET KÜDDÜSİ hazretlerinin türbesi Borda bulunuyor ,Alinin dediğine göre pek muhterem biriymiş ,resmi büyütürseniz hayatıyla ilgili detayları okuyabilirsiniz.
Alinin tavsiye ettiği şeker sucuğunu bu kuruyemişçiden aldık ve çok güzeldi.

13 Şubat 2009 Cuma

YALANCI BAHAR'MI ACABA

Bütün türkiyede olduğu gibi bizim burdada havalar yazı aratmıyor;öyleki bir ay sonra olması gereken tabiat olayları bir ay erken uyanışı yaşamaktalar.Bir mimoza ağacının tamamen açmış çiçekli hali ve arılar üzerine hücum etmiş durumda. Buradada başka bir mimozanın tamamen açmış çiçeklerini görüyoruz. Şimşir ağaçlarıda erkenci çiçek açan sınıftan fakat bu sene onlarda bir ay erken çiçeklenmişler;şimşir çiçeği arıların oldukça rağbet ettiği bir çiçek. Bu resim benim kendim dikmiş olduğum ve geçen yıl ilk defa harika meyvelerini aldığım kayısı ağacı,arılar kapısında bekliyordu zaten. Bilemiyorum ama kayısılar zannedersem diğer meyvelere göre dayanıklı olmaları gerekir diye düşünüyorum,yoksa don yaparsa ne olur bilemiyorum. inşallah havalar aşırı soğumazda bu güzelim çiçekler zarar görmez biz bu sene daha fazla meyve vereceğini düşünüyoruz. Mimoza bir yıl önce bahçede dikmiş olduğum çuha (menekşe)çiçekleri yeniden harika çiçeklerini açmaya başlamış. Burdada kırlarda bolca olan menekşeler onlar tamamen açmış durumdalar.
Sonuç olarak;Ben etrafımdaki yaşlılara sordum bu seneki gibi bir erken bahar bilmediklerini söylüyorlar,örneği yaşanmamış bir durumla karşı karşıdayız arılar tamamen salkımı bozmuşlar fakat yem vermeye korkuyoruz yavru sahası bayğı bir genişlediği halde önümüzde daha bir 25 gün mevsimsel tehlikeyle karşı karşıda olduğumuzu düşünüyorum ve ben arıcılarımıza havanın soğuması durumunda arılarını çok iyi bir şekilde soğuğa karşı izole etmelerini öneriyorum,arılarımız için normalde soğuktan fazla bir sorun olmaz ama şimdi yavru durumu söz konusu olunca yavruları üşütüp çürütmemeleri için bu konuda duyarlı olmamız gerektiğini düşünüyorum .İnşallah yalancı bahar olmaz .

10 Şubat 2009 Salı

KANGAL KÖPEKLERİNİN DAYANIKLILIĞI

Kayseri seyahatımız esnasında Sivas'a yakın bir tesiste ihtiyaç ve yemek molası için durmuştuk;Tesislerde yaşıyan iki adet harika kangal ırkı köpekle tanışma fırsatımız oldu,harika bir görüntü olduğunu düşünüp bu resmi paylaşmak istedim,hayvanların kardan yatak ve yastık yaparak sanki kuştüyü yatak gibi keyifli yatışları bu hayvanların her türlü zorluğa karşı ne kadar dayanıklı olduklarının bir göstergesi değilmi.::))