Bu Blogda Ara

13 Şubat 2009 Cuma

YALANCI BAHAR'MI ACABA

Bütün türkiyede olduğu gibi bizim burdada havalar yazı aratmıyor;öyleki bir ay sonra olması gereken tabiat olayları bir ay erken uyanışı yaşamaktalar.Bir mimoza ağacının tamamen açmış çiçekli hali ve arılar üzerine hücum etmiş durumda. Buradada başka bir mimozanın tamamen açmış çiçeklerini görüyoruz. Şimşir ağaçlarıda erkenci çiçek açan sınıftan fakat bu sene onlarda bir ay erken çiçeklenmişler;şimşir çiçeği arıların oldukça rağbet ettiği bir çiçek. Bu resim benim kendim dikmiş olduğum ve geçen yıl ilk defa harika meyvelerini aldığım kayısı ağacı,arılar kapısında bekliyordu zaten. Bilemiyorum ama kayısılar zannedersem diğer meyvelere göre dayanıklı olmaları gerekir diye düşünüyorum,yoksa don yaparsa ne olur bilemiyorum. inşallah havalar aşırı soğumazda bu güzelim çiçekler zarar görmez biz bu sene daha fazla meyve vereceğini düşünüyoruz. Mimoza bir yıl önce bahçede dikmiş olduğum çuha (menekşe)çiçekleri yeniden harika çiçeklerini açmaya başlamış. Burdada kırlarda bolca olan menekşeler onlar tamamen açmış durumdalar.
Sonuç olarak;Ben etrafımdaki yaşlılara sordum bu seneki gibi bir erken bahar bilmediklerini söylüyorlar,örneği yaşanmamış bir durumla karşı karşıdayız arılar tamamen salkımı bozmuşlar fakat yem vermeye korkuyoruz yavru sahası bayğı bir genişlediği halde önümüzde daha bir 25 gün mevsimsel tehlikeyle karşı karşıda olduğumuzu düşünüyorum ve ben arıcılarımıza havanın soğuması durumunda arılarını çok iyi bir şekilde soğuğa karşı izole etmelerini öneriyorum,arılarımız için normalde soğuktan fazla bir sorun olmaz ama şimdi yavru durumu söz konusu olunca yavruları üşütüp çürütmemeleri için bu konuda duyarlı olmamız gerektiğini düşünüyorum .İnşallah yalancı bahar olmaz .

5 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Salih abi işler iyice karıştı bizim buralarda. Önümüzdeki hafta boyu bayagı bir soğuk var, çok güzelde yagışlar alıyoruz. Fakat arılarımıda bu sene daha kontrol edemedim sonuç ne olacak belli degil. İnşallah havalar açar açmaz kontrole başlayıp beslemeyide başlatacam çünkü yavru bizde başlamıştı.

Bu arada Kayseri ve Nevşehir'e kadar indin haberlerde bizim o tarafada bir geçseydin diyorum::))

Unknown dedi ki...

Aliciğim merak etme senin doğduğun yerlerede gittim çok malzeme var inşallah yakında paylaşırız.

Arılarda bizim burda yeni nesil cıkan arılarda var bende besleme yapmadım yeterince balları var korkuyorum besleme yaparsam kontrol dışına çıkıp fazla yavruya açılırlar diye ama bu ay sonuna kadar risk var ondan sonra inşallah her şey mubah.

Unknown dedi ki...

abi işler iyide 10 gün kadar önce bizde şu an sizin yaşadığınız yalancı baharı yaşıyorduk hatta ve hatta arılar ballı babalardan öyle bal çektilerki inan mazsın ben öyle bir bal görmemiştim ballı babalardan bu güne kadargöremezdimde çünkü bu mevsimde hiç 6-7 çıta arım hiç olmamıştı önceki yıllarda şimdi hava gündüz 7 gece 4 derecelerde önümüzdeki hafta çarşamba kar gösteriyor meteroloji istanbulda ama pazartesiden itibaraen de sizdede gece ısıları 2 dereceler düşmekte dikkatli olalım

Unknown dedi ki...

Asım abi ben başka bir yönden olaylara yaklaşayım arılar çok iyi bir radar gibidirler eğer önlerinde aşırı kış varsa içgüdüsel olarak aşırı derecede propolise saldırırlar şimdilik öyle bir tehlike görmüyorum zaten arıları bu mevsimde kendi haline bırakmak lazım onlar ne kadar yavruyu besleyip yetiştirebileceklerini bilirler amma eğer kek mek vermemişsek eğer veren olduysa biraz dikkat.

AHMET ARICI dedi ki...

Bir daha çiçek açmam, bir daha sevmem derken...
Aldandım yine gönül bir YaLaNcI BaHaRa...
Bak yine terk edildin sevildin sanıyorken...
Aldandın yine gönlüm kısmet başka BaHaRa...Bitmez dediğin sevda buraya kadarmış...
Meyer mevsim YAZ değil YaLaNcI BaHaRmIş... Ahmet ARICI