Bu Blogda Ara

30 Nisan 2010 Cuma

ALA BALIKLAR VE MAKİNEME YANSIYAN GÜZELLİKLER.

Merhabalar arıcı ve doğa sever dostlar;
Ben bugün arılardan fazla bahsetmeyeceğim,Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok arıcılık rutin bir şekilde devam ediyor.
Yöre olarak en büyük sıkıntımız havalar soğuk ve kapalı gitmesi!!!.Fakat arılarımız son günlerde çok üzel bir bal çekme moduna girmiş durumdalar,havalar biraz ısınırsa bu iş daha bir kazanım sağlayacaktır bizlere şüphesiz.
Tabii mart'tan beridir havalar bir standart oluşturmadığı için bizim arılarımız diğer yöreler gibi gelişemediler,örneğin benim şu an 10 çerçeve baya bi arım var ama ballık katı attığım arım henüz yok !.Atacaz atmasınada sıcaklıklar 18 dereceleri bi bulabilirse tabiiki.
Şimdi birazda magazin yazalım diyorum;Eğer RİZE gibi bir yerde yaşıyorsanız,hele benim gibi köydede eviniz, bağınız,bahçeniz varsa neden buralarda yaşadığımızın önemi anlaşılmakta sanırım.Bugün malümünüz cuma,bu vesileyle herkesin cuma'sı mübarek olsun diyorum,Bu gün benim zamanım son günlerde olmadığından çok müsaitti,elimde makinem günün tadını çıkarttım ve hepsini sizlerle paylaşayımdedim.
Benim gibi bir imkanınız varsa gidersiniz dereye oltayla 1.5 kilo kadar alabalığı yakalarsınız,bizim burda balığı yakaladıkmı ağaç dalına dizeriz o şekilde taşırız bunun adınada buralarda çapli deriz::)) Balıklar taze gözlerine bakarmısınız hala fosforu belirgin. Balıklar kesilip temizlendikten sonra bi güzel yıkanır ve tuza yatırılır.Onlar tuzlana dursun bahçeden toplanan taze soğan , taze kıvırcık ve taze maydanoza bir ikide domates.(bu arada alabalık kafasıyla temizlenir ama bizim ailede o şeklini hiç sevmez bizde mecburen ka1falarını ayırdık.) Tarafımdan bi güzel karışık mevsim salata keyifle yapılır. salatanın son hali. Ala balıklar tereyağında ve mısır ununa bulanarak hafif ateşte bui güzel pişirilir. Ve işin finali ,masamızda olan ziyafet buyrun desem ne olacakki hanginiz gelirki ama ben bunları götürürken paylaşma gereğini duydum en azından bir alabalık kültürünü sizlere tanıtmış oldum sanırım.tadını sormayın süperdiler.(bir hususu belirtmeden geçemiyecem;bunları ben öldürmedim bilginize) Bu gün itibarıyla makineme yansıyan resimlerim,görünen bir bahçe eçelyesi arının görüntüsü resmi tamamlıyor. açelyelerimden bir tanesi. Bu cuma namazını köyümüzün camisinde eda ettik,cemaatin çıkışı görülmekte. Yine bana ait araziden bir komar ormanı görüntüsü::)) Yakın çekim güzel bir resim daha. İki değişik cins açelye. Köyün karşısındaki komar(orman gülü)ormanı ve çay tarlaları. Minik bir elma fidanı. Armutlar olgunlaşmaya başladı bile. Ayva çiçek açmış ama buralara yaz ne zaman gelecek. Komarın kraliçesidir beyaz olanı,arının dansınıda görmeliydiniz. Beyaz komarın değeri az oluşundan çok kıymetli vatandaş bulup bahçesine dikebiliyor. Süper yaaa:) İşte buda çiçeklerin dökülmekte olduğu bir resim.Çiçek döküldükten sonra gerideki meyvesi bir hafta daha bal kusmaya devam eder ve asıl nektar gelişi o zaman olmakta. Ballı babanın bir türü olsa gerek,bu çiçekler bu sene çoça var. Kiviler çiçek tutmaya başladılar sanırım 15 gün sonra çiçekleri açar. kİVİ TARLASI. Fınıdığın kırmızı olanını görmeyenler görsün diye. Rize'nin meşhür kokulu siyah üzümü çardak şeklinde üretimi başlandı. B akarmısınız allah aşkına. bir köşede tek başına. Yine değişik bir enstantane::)) Kara lahanamız. Buyrun size bir demet. Benim okse otuna esir düşmüş yaşlı armut ağacının çiçekli hali.

9 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Salih bey,bize yöreyi gayet güzel gezdirdiniz,sağolun,inşallah önümüzdeki günlerde havaların sıcak gitmesiyle arılarda istediğiniz mevcuda ve çalışmaya ulaşacaklardır,buralara teşrif ettiğiniz zaman şu salatanın yapım şeklini uygulamalı almak isterim.Sizlerinde cumanız mübarek olsun.Umarım arıların verimiyle birlikte bahçelerinizdende gerekli verimi alırsınız.Saygı ve sevgilerimle.

Ballı Baba dedi ki...

Salih abi, Gün olur sorarım sana kim gelecek diye...

Cennet VATAN...

İçinde olanlar yaşasın...

murat (erkan) dedi ki...

öncelikle selamlar saygılar salih abi abi balığı süper yapmışsın maşallah canım cekmedi desem yalan söylemiş olurum ,bulundugunuz yerler çok güzel abi her zamn derim yaşanacak yerlerden ve dogayı seven insanların yaşayacagı yer rize saygılar bai

Unknown dedi ki...

İlhmi abi,

Bizim buralara her ne kadar geçte gelse yaz kafama takmıyorum,bizi düşünen bir varlığa inancımız tamdır.
Abi salata tarifini inşallah bir gün senin çiftlikte senin zeytin yağıyla yaparız diyorum.


Selahattin abi emin olki geleceğin günü sabırsızlıkla bekliyorum ve gel artık diyorum:)


Erkan kardeşim;aslında bu balıklar avlanmasa benim için daha güzel,bunları benim kayınço yakaladı,onun hobisi balık tutmak,Rizemi'i elimizden geldiğince tarıtmaya çalışıyoruz yolu düşen olursa ben hep buradayım.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

manzaralar çok güzel
başarılar kolay gelsin

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

trükiyede her bölgede arıcılk var
fakat
muğla ordu ve rizede arıcılk daha çok gelişmiş
bu illerden olan insanlar her gittikleri yerlere arıcılıağıda taşımışlar
mesela ilk gezginci arıclığı başlatan orudululardır bunu biliyoruz
bu illerde arıcılığın gelişmiş olmasının
bir çok sebebi olabilir
çiçek durumunun çok olmasıda bir sebep
başarılar

Şükrü KOCA dedi ki...

Salih Abi selamün aleyküm
Resimler süper paylaşımların için teşekkürler

Şükrü KOCA dedi ki...

Salih Abi selamün aleyküm
Resimler süper paylaşımların için teşekkürler

d.m.t dedi ki...

Açelyalarınız ve çiçek resimleri çok güzel Salih bey!

Geçen gün yeğenimle ağaçlardan konuşuyoruz! (Onlarda uzun süre Sinop’ta kaldılar)
Böyle çevrede yabani küçük Trabzon hurması gibi meyvelerin olduğundan; ağaca çıkıp hapur hupur yediklerinden; tatlarının çok güzel olduğundan bahsetti! Bende sizden bahsettim. Bizim arıcılardan biri de böyle böyle çukulatalı Trabzon hurması yetiştiriyor diye:)
Kulaklarınızı çınlattık hani; selamlar kolay gelsin!