15 Nisan 2009 Çarşamba

İSTANBUL GEZİMİZ (2)YALOVADAYIZ

Her şey İSTANBUL yönüne giderken geçmiş olduğum KADIOĞLU tüneli sayesinde olduda diyebilirim.Karadeniz sahil yolunun Ordu ,Fatsa arasındaki boloman tünellerinin sonuncusu olan kadıoğlu tüneli tabelası bana sevgili Asım kadıoğlu abiyi hatırlattı ve hemen telefonu açıp kendisine aynen şöyle dedim;torin şu anda senun emicenun tünelinden geçiyorum.tabii hemen anladı istanbula geldiğimi ve anında bana cumartesi için rezervasyon ayarladı bende memnüniyetle kabül ettiğimi söyledim abi çok iyisin sayende çok güzel mekanları gezdik yedik içtik beraber ibadet ettik;beraberimizdeki arkadaşlara sayın YUSUF ŞİMŞAK beye geziyi tertip ettiği için herkese çok teşekkür ediyorum::)) Bu sayede YUSUF kardeşimide birebir tanıma fırsatı buldum kendiside bizim karadenizli. YalovaKurtköy'e varıldı hemen arılıkta çeşitli etkinlikler başladı medya iş başında yani ,herkes en güzel anları görüntüleyip paylaşma telaşıyla iş başında. Bu arada bizler yalovada küçük yusufla tanışma fırsatıda bulduk çok şirin bir çocuk,ve tabii iki yusuf bir arada olmaz dedik bizler büyük yusufun adını yalovalı yusuftan YALOVALI ZAFER olarak değiştirdik bundan sonra zafer diyebilirsiniz.Zafer ve arkadaşi bizleri çok iyi bir şekilde misafir etmenin ilk sinyallerini zaten şu güleryüzleriyle belli etmiyorlarmı:) Zafer kardeşimizin arılığı iyi bir konumda güneye bakar vaziyette arılarını dizayn etmiş,kiraz çiçekleride sanki aksesuar olmuş. Biri çekiyor ama arkadaki neyin telaşinde anlamadım doğrusu::)) Bu foto bizlere verilen bütün misafirperverliğin ve samimi ortamın hediyesi olduğunu reklam amaçlı yayınlamaktayım.İnşallah bütün Kurtköy Ballarını en iyi şekilde değerlendirirler. Yalova Kurtköy'de gerçekten çok güzel ağırlandık, çok memnun kaldım bir kez daha  teşekkür ediyorum.Bu arada Sayın arı bakanı Ali Türk yahu insan resim çekinirken telefonla mı konuşur :) Yalovalı Zafer kardeşimin arıları ve hemen arka taraftaki arı evi görülmekte.Kendisi aynı zamanda marangozluk yapan bir arıcı.Ayrıca arıcılık konusunda Zafer kardeşime de 10 üzerinden 8 puan veriyorum.Harikaya yakın. Aslında buraya gelmemize vesile olan ve ilk kez görüştüğüm Yusuf Şimşak kardeşimin yaptırmış olduğu kovanları yükleyip götürmek için geldik.Kovanları çok güzel çok beğendim diyebilirim.Kendisine bu kovanların uzun yıllar kullanmasını ve hayırlı olmasını diliyorum. Ekip iş başında.Hep beraber 30 adet kovan ve birsürü çerçeveyi arabaya yüklüyoruz. Sayın Bakan bizi gülerek ve taktik vererek izliyor.E olacak o kadar ne de olsa Bakan :) Hem de hep gülerek bakıyor.Hep böyle gülersin inşallah Ali kardeşim.O gül yüzün hiç solmasın Bakanım. Makinenin ekranında ne var bilmiyorum ama çok hoşuna gitmiş gibi görünüyor.Karenin içinde Asım Abi de farkında olmadan bulunmuş kimin hemşerisi:)  Verilen referanslara göre Burada görmüş olduğunuz alabalık üretme tesisi şu anda atıl durumda ve harabe şeklinde.Daha önce burayı işleten kooperatif yönetimi har vurup harman savurma sonucu bu altın yumurtlayabilecek tavuk diyebileceğimiz güzelim tesisi zarara uğratıp savaştan çıkmış halde bırakıp kaderine terk etmişler.Yalovada beni üzen tek şey bu oldu.Yalovanın tabiat ve bitki örtüsü aynen Rizemizdeki gibi.Rize'de var olan bütün bitki ve ağaçların hepsi var, komar hariç, her yerde tekliğini koruyor. Bu arada yemek yiyeceğimiz mekanda otururken çekilmiş bir fotoğraf, yemeğimiz fırında pişeceği için epeyce zaman aldı vakit geçiriyorduk. Vakit orada iyi geçmedi tabi etrafı gezip keşfetmeye başladık.Tam resmi yakaladım derken Asım Abi resmin kahramanı oldu uçuşa geçti :) Ali'nin yeni hacısını burada tanıdık çok muhabbet bir insan.Esprileri de güzel de ah şu Türkçe'yi biraz daha iyi konuşabilseydi;) Hacı amcayı da çok sevdik ve iyi bir dostluk oluştu. Alabalık tesisine gittiğimizde bir sürü genç belki de tiplerini hiç beğenmeyeceğimiz gülüp geçeceğimiz bir tayfa gördük.Bir kısmı yemek yiyor bir kısmı top oynuyordu.Yemek yediğimiz yerden aşağıya doğru inerken bir de ne göreyim bu çocukların hepsi resimde görüldüğü gibi çok nizami bir şekilde saf oluşturmuş namaz kılıyorlar.Çok hoşuma giden bir anektotdu paylaşmak istedim.Allah Razı olsun hepsinden. Burayı bizim memlekedin Serenderine benzettim o yüzden de hiç yabancılık çekmedim.Çok otantik buldum şırıl şırıl dere sesi eşliğinde hep beraber keyifli bir şekilde yemeğimizi yedik. Alabalığın fırında mantar ve kaşarla karışık sebzeli olarak yapıldığını burada gördüm, çok beğendim sizin de tatmanız için tavsiye ederim. Soframız da kral sofrası gibi olmuştu.
Sonuç olarak hayatımda unutamayacağım çok güzel ve değişik bir gün geçirdim.Emek veren herkese başta Yusuf Şimşak, Asım Kadıoğlu,Ali Türk ve Yalova Kurt köyden sevgili Zafer ve arkadaşına şükranlarımı sunarım.Allah hepinizden Razı olsun, ben çok memnun oldum tekrar başka bir mekanda görüşmeyi dilerim.Bir gün Karadenize gelirseniz biz de birşeyler yapmaya çalışırız. Akşam olmuş tıpkı benim köye benziyor.Zaten buradaki insanların %90'ı karadeniz kökenliymiş.Akşamüstü en son çektiğim resim buydu, daha çok çekmek istediğim kareler oldu fakat şarjım bitti Allah kimsenin şarjını bitirmesin :)

5 yorum:

yalovalı arıcı yusuf dedi ki...

slm.

salih abi haber 10 numara olmuş (bak 8 vermedim :-) )
sizleri memnun ettiysek ne mutlu bize.yeterki gerçek dostlar gelsin başımızın üstlerinde yerleriniz var.

köyümüz ve bizler hakkında vermiş olduğun pozitif bilgiler için ayrıca teşekkür ederim.Birgün tekrar biraraya gelmek dileklerimle Allah'a emanet olun.

Emrah KARADENİZ dedi ki...

Salih abi,arkadaşlık, dosluk,doğa her şeyi ile güzel günler geçirmişin her insan bu güzellikleri yaşamak ister darısı onların başına sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Arıcı,önce vefat eden yakınınıza Allah rahmet eylesin,geride kalanlara sabırlar versin,gezinizi en iyi şekilde değerlendirdiğinizi umuyorum,tüm dostluklarınızın bu şekilde devam etmesini dilerim.İyi çalışmalar,kolay gelsin.

ALİ TÜRK dedi ki...

Salih kardeşim Allah cümlemizden razı olsun ve kimseyide gülmeden ayırmasın. tekrar emeği geçen herkese teşeürler ediyorum. Şahane gezilerimizden birisi oldu.

Bu aradada pusuda beklemekteyim, bakarsın gene birisi gezelim filan der diye::))

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Salih abi.

Ne mutlu bizlere ki böylesine karşılıksız dostluk sahibi insanlarla tanışıyoruz.Tabii bu bağlantıda Asım abi tünelinide pas geçemiyoruz.Kazanımlar hepimiz için.Ne diyelim Allah başka biryerde veya mekanda tekrarına nasib eder inşallah.