24 Aralık 2009 Perşembe

ÇOK OLDU HABER VEREMEDİK,İŞTE HABER

Bu gün 24 aralık;Kışın zemheri'mi yoksa mar ayımı şaşırdım,bu çiçek benim bahçeden gardenya çiçeği aslında biraz erkenci bir çiçek ama bu kadar erken açmaması lazımdı.

Bu çiçeğin açma zamanı şubatın sonu veya mart başı olmaliydı. burda dikkati çeken çiçekteki polen miktarı,arılar ziyaret sırasında bir kısım polenleri dökmüşler.

Görüldüğü gibi açmış ve açmamış çiçek goncaları,arılar bayaa bi ziyaret ediyor,bolca polen kaynağı olmakta.

Bahçede halen portakallar dalında henüz eksilere inmedi sıcaklık .

Arılardan bir bölüm.

Bugün hava kapalı ama sıcaktı 15 derece filan polen gelişi arıların tamamında tarafımdan gözlendi.

Bu resim 10 gün evvelden önümüzdeki dağlara kar kendini gösterip kayboldu.

bazı arılarda yavru durumu bu merkezde.

Buda benim 3 bölmeli ana saklama rüşet kovanım standart kovanı içerden üçe bölüp hepsinin uçuş gözü ayrı olacak şekilde ve burada 3 adet genç anayı kışlıyorum.

üçlü rüşetin içerisindeki durum böyle yavru mevcut,benim önceki senelerdeki ana kayıplarında elimde ana olmayışı hep başıma iş açmıştır çözüm olarak bu şekilde stepne analarımız olmuş oluyor,bellimi lastik nerede patlayacağı:)

Genç ana.

Bu arı karniyol arılarımdan biri şu an için sorunsuz görünüyor.

İnvert şurupla balınıda kaplatmıştık,yavru varmı yokmu bakamadım vakit geç olmuştu bu kadarını gördük bu yeterli.

Polen gelişine bakın ne kadar dolgun bu mevsimde arılar bloke bir şekilde polen stok etmekte.

5 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Salih abi merhaba, şimdi bu haberlere sen yorum yazacak olsan ne yazardın???
Bir yıl daha yazmasan yeter, ilkbaharın çiceği, yazın görüntüsü, kışın karı, arıların sonbahar görüntüsü derken dört mevsimi görüntülemişsin zaten.
Nerden bakarsan bak ama karşıdaki beyaz gelinlik çok güzel duruyor.
Allah razı olsun sayende bir tur daha attım...

ALİ TÜRK dedi ki...

Salih abi resimdeki bitki birden çiçek açıp geçen bir bitkidegil bayagı uzun süre çiçekli kalıyor. Gebze de bir mahallede denk gelmiştim acayipte olen deposu bir bitki. Dallarından çelikleme yaptım tutturamadım.

Mevsim bizdede hafta sonuna 18 dereceleri gösteriyor. Havaların sıcak gitmesi arılar için oldukça sakınca içeriyor, birincissi uçar iken ömür km.si doluyor ve çlüyor, ikincisi ise bal stoklarını bitiriyorlar. Hayırlısı olsun bakalım Kal sağlıcakla.

EMRAH dedi ki...

Selam Salih abi, bu gün bile hava yaz havası gibiydi çiçeğin açması normaldir heralde güzel resimler.Sağlıcakla kal.

salih arıcı dedi ki...

Selahattin başkanım;gerçektende dediğin gibi dört mevsim gibi olmuş ama hepside bu tarihte gerçekleşmiş ,geçen seneye baktığımızda bu günlerde buralara kar yağıyordu ,inşallah mevsim gerekleri en kısa zamanda gerçekleşir.


Ali abi;Bu çiçek bahçe kültürleri bitkisi olup adı;gardenya ,bunun birkaç renk ve çeşidi daha bulunmakta,çiçekleri resimde görüldüğü üzere birden açmıyor açanda var dökülende daha körpe goncalarda mevcüt,ama her bahçede olması gereken bir bitki.arıların durumu havalar normale dönmezse allaha kalmış.


Emrah merhaba;

Evet bizim iklimi yaşayan birisin doğrudur hava bugün yaz gibiydi sen asıl yazı pazardan sonra göreceksin ,23 dereceleri görüyor.

taskın dedi ki...

selamlar
manzara şahane
ben karnıolu merak ediyorum
bakalım 2010 karadenizde ne yapacak
verimli olacakmı
başarılar