Bu Blogda Ara

30 Temmuz 2012 Pazartesi

ERZURUM MACERAMIZ

Sevgili izleyicilerimiz;27 temmuz 2012 iftarı 2300 m.rakımlı arılığımızda yaptık. Erzurum Aziziye ,Kızılkale  köyü kırsalı.
Toplam 3 kişiydik sabri dayım ve yaşar abiyle beraber bi hoş iftar yaptık,hava geceleyin bize soba yaktırdı.
İşte mutfak ve oturma salonumuz.
İftarda etli güveç ve ezogelin çorbanın yanında salata ve içicekler mecüttü.
Bu vesileyle bütün islam aleminin mübarek ramazan baynamı hayırlara vesile olur inşallah.
Arılarımızın faydalandığı çiçekler.
Bunlar kır kekiği.


Arılarımızın son durumu maşallah iyi sayılır.
23 günde bu kadar olur heleki bu senenin Erzurum yöresinde pek verimli olmadığını düşünürsek biz şükürler olsun diyoruz.
Hemşinde arılarımız sağımdan sonra yavruyu tamamen kesmişti şimdi durumlar süper.
Bu sene yerimizi değiştirdik birazda zorunlu olaraktan.
Arılıgımızın arkatarafı boylu boyunca kavak ormanı,bu kavaklarda acayip bir basra balı söz konusu.
arılarımza sehpa yapmak zorunda kaldık ,yer biraz yamaç gibi.
Bal sırlanmaya başlamış.
güçlü koloniler genelde iyi.
Sırlama son çerçevede bu şekilde.


BİR İKİ ARIDA BU ŞEKİLDE PROBLEMLE KAŞILAŞTIM,SÜPER BİR ANA MEMESİ,BU KOLONİYİ HEMEN RİZEYE GÖTÜRÜP GEREKEN İŞLEM YAPILDI.(YENİ ANA VERİLDİ)


Yeni arılığımızın karşıdan görünümü.
Maşaallah yavru kalitesi süper bir koloni,anasını bu yıl yetiştirip verdiğim karniyol f1


6 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Salih Abi.

Görüntüler süperrr...

O rakımda ve yalnızlıkta eminim ki süper bir iftar yapmışsınızdır.Keşke ben de olaydımda ekmek arası soğan yiyeydim...

O ,ana memesine kıymamışsındır umarım.Normal şartlarda ben de bütün memeleri temizlerim ama bunun gibi güzellerini değil tabii.

Yavru deseni çok güzel.Velhasılı herşey güzel ve Allah bereketini artırmaya devam eder inşallah.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Yusuf,haklısın buralar ülkemizin çatısında yerler,nasip olursa işlerimi yoluna koyup hafta sonu bir kaç gün burda dinlenmeyi düşünüyorum,çok yoruldum bu aralar.

ana memesini küçük kutulardan birine verdim bende kıyamadım...selamlar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Salih bey bu sene bir çok yerde nektar sıkıntısı var diyenler oluyor. Arıcılarımız bunu dile getirirken arılarının gücünü göz önünde bana göre bulundurmuyor, arı mevcudu az olsada, benim arım bal yapmalı diye düşünüyor, bu düşünce 10 yılda bir denk gelebilir, arıcılıkta kural güçlü koloni hazır kıta gibi beklemeli ve bir haftalık akım bulduğunda işlem tamamdır. Görüntüler sizde durumun iyi olduğunu gösteriyor,sağlıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Ali bey;çok haklısın,bizdeki arıcılar durum iyi değil diye yakınıyorlar!!halbuki arılarında toplasan 8 çita arı bulamassın.Bizim iyi kolonilerde 15 çıtada arı ve yavrusu mevcüt,aslında bu birazda kendini geliştirmeyle alakalı diye düşünüyorum ,arıcılar biraz kabuğunu kırmalı bana gönderdiğin ana arılardan ana üretiyorum kafkasla melez oluyor verimleri çok iyi,sana tekrar teşekkür ediyorum....ALLAH razı olsun,saygılar.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

salih kardeşim..

erzurumun dağlarında iftar yapmak doğayla içiçe olmak bir ayrıcalık.sanırım gezginci arıcılık yapmanın avantajlarından bir taneside bu..

arılaınızın maşallah bal ve yavru durumuda güzel görünüyor.Bereketli olsun.

Unknown dedi ki...

bol bereket olsun selam

arıcılık malzemeleri