Bu Blogda Ara

9 Şubat 2009 Pazartesi

ZİGANA'DAN SİVAS, KAYSERİYE GİTMEK

Yarıyıl tatilini fırsat bilip Kayseride olan kardeşime bir ziyaret etme kararı aldık;Aldıkta hangi güzergah kullanılır bu mevsimde o konuda biraz yanıldık diyebilirim.Yanılmamızda biraz normal çunki Rize'den baharani bir havayla ayrıldak hava durumuda iyi olduğu için zigana yolunu seçtik.
Trabzondan gümüşhane yoluna saptık hava hafif yağmur çiselemekteydi,ne zamanki hamsi köye vardık bir anda mevsimin asil yüzü bizi tüm çıplaklığıyla karşıladı , bizde hoşbulduk dedik,yol içinde 20 cm. kar birde yolun çıkışdik oluşu arabayı zorlamaya başladı.
Karayolları çalışanları işlerini kusursuz bir şekilde yapmakta , hatta bana zincir takmada çok yardımları oldu onlara bir kezde buradan teşekkür ederim,zincirler takılınca sorunsuz bir şekilde yaklaşık 800 m. daha tırmanıp zigana tünelinden geçip torula doğru inişe geçtik.Bu arada iniş esnasında bir tehlike atlattık yolun buzlanmadan dolayı kaygan oluşundan arabamız bir ara kafasına göre kaymaya teşebbüs etti burada biraz tecrübemiz işe el koydu tabii daha sonra ağır bir şekilde tehlikeli bölgeden indik. Burada zincir takarken kızım beni çaktırmadan görüntüledi , hava çok soğuktu. Şartlar düzelince hemen zincir çıkarma operasyonu tarafımdan başarıyla yapıldı.
VARAN 2:Sanki dağın ve karyağışının eksikliğimi var bu güzergahta ikinci sefer daha etkili bir kar nedeniyle toruldan sonra geçit veren dağda mecburi bir şekilde zincir takıyoruz bu seferki daha kolay oldu en azından bir tecrübemiz vardı. zincirler takıldıktan sonra yavaş yavaş ilerliyoruz bir taraftanda doyasıya yağan kar ve doğal güzelliklerin tadınıda çıkartıyoruz taBİİKİ::))
Bu günlük bu kadar bir dahaki haberimiz bir doğa harikası oolan kapadokyadan olacak çok güzel görüntüler var.

Arıcı 07 dedi ki...

Salih By,Resimler güzel ve etkileyici.Peki bu sekiz resmi aynı anda hangi programı kullanarak yayınlayabiliyorsun?

Unknown dedi ki...

Hayati hocam ben blogir resim yüklemeden yükleme yapıyorum dilediğiniz kadara izin veriyor.

Ballı Baba dedi ki...

Salih kardeşim, biz yaz geldi derken karadenizin efsane dağlarındaki görüntülerle hayalimizdeki kışı yaşatarak içimizi serinlettiğin için teşekkür ederim.
Zorlu geçen yolculuğunuzun mutluluklarla sonlanması elbette çekilenlere değer. Karadeniz yaşantısı insanı her ortamada hazır olmaya mecbur eder, bu nedenlede çok zorlandığını sanmıyorum...

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

salih abi
iyi yolculuklar

Unknown dedi ki...

Salih abi manzara süper,zigana çok güzel her yönüyle.Benimde başımdan şöyle bir ilginç olay geçti.Hamsi köy tırmanırken çise yagmur tüneli bir geçtikki sanki başka bir dünya günlük güneşlik ozaman çok şaşırmıştı herkes.Hamsi köy sütlacını yemedinmi.

Selahattin abi nasılda anlıyorsun beni ;ne zorluğu ben o yolculuktan mütiş bir zevk aldım,seninde bunu tahmin etmen normaldir,nede olsa aynı yörenin insanlarıyız::)).

Emrhacim sende karadenizlisin bizim doğu karadenizin iklimi bu dağlar aşıldımı karasal iklime geçiş yaparız ondandır şaşırma.

İlhami Uyar dedi ki...

Salih bey maceralı bir yolculuktan sonra hedefe varabilmek çok güzel bir duygu olmalı,insan ne kadar zorlukla karşılaşıp yendiği zaman tarifi imkansız duygulara sahip oluyor,kazasız belasız bu seyahati bitirmenize çok sevindim.Herzaman yolunuz açık olsun.