Bu Blogda Ara

31 Mart 2008 Pazartesi

BAYBURT ÜZERİNDEN İSPİR TURU

Geçtiğimiz Cumartesi günü arıcı arkadaşım Ahmet ÖZDEMİR'i özel bir işi için İspir'e gitmemiz gerekiyordu.Trabzon Maçka üzerinden ilerliyoruz, hedefimiz Zigana .
Yol üzerinde Maçka'ya doğru ilerlerken bol bol açan çiçek gördüm.
Zigana Dağı tüneli.Dağı delip karşıya geçecğiz.
Yolculuk esnasında bir iki sefer durduk bu duruşumuz da temel ihtiyaç molasıydı :) ufak işler.
Bayburt'da hiç bir canlılık belirtisi yok.Her taraf kuru topraklar, otsuz yeşilliksiz gri görünüme bürünmüş.
Sarp kayalıklarının arasından ilerliyoruz.Sadece tek bir araba sığıyor bu yola.Allah'dan saatte bir araba rastladı da sıkıntı yaşamadık.Diyeceksiniz ki bu yolu niye kullandınız, aslen Rize-İspir yolu Rize-İkizdere-Ovid dağı-İspir üzerinden gidilir.Toplam da 300km oysaki bu kullandığımız güzergah toplam 790km idi.Yani dolaylı yoldan eğlene eğlene gittik.Bu mevsimde İkizdere Ovid dağının kapalı olmasından dolayı o tarafı kullanamadık.Mecburen istikamet böyle oldu.
İç kesimlere ilerledikçe karasal iklim daha da su yüzüne çıktı.Her taraf uykuda.Tabiatın uyanmasına daha çok var.Otların yeşermesi çiçeklerin açması baya sürer diye düşünüyorum.
İşin en keyifli tarafı:) Ahmet Abiyle beraber Zigana Dağında 1kg koyun etini götürdük :)
Hem gezmiş olduk değişiklik oldu huzura doyduk, hem de yolculuğun sonunda karnımızı bir güzel doyurduk. Gün boyu doyduk yanı :)
Şunu da belirteyim ben hayatımda ilk kez bu kadar güzel ekmek yedim.Et gelmeden zaten 1kg ekmeği yemiştik ete ne hacet :)

4 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Bir kilo eti yemiş birde anlatıyor.Biz öylemi yiyoruz.

Ballı Baba dedi ki...

Maçka benim doğduğum ilçe, ordan geçerken Ziganaya çıkmadan sütlaç yemedinse eti niye yedin ki. Dünyanın en güzel sütlacı Hamsiköyde yenir unutma... Tabiatın güzelliği bir başkadır oralarda, gönlüne gözüne sağlık içim açıldı görünce sağol.

Unknown dedi ki...

Paylaşmak değil midir amaç Ali'ciğim :) yanımda olmadığnza göre ben de böyle paylaşıyorum :)

Sayın Başkanım: Memleketin olduğunu biliyorum ;) benim de memleketim aynı zamanda, aslında hamsiköye uğrayıp bir sütlaç yemeyi de planlamıştık-bilmez miyim hamsiköy sütlacını;)-ama zamanla yarıştığımız için nasip olmadı dönüşte de baya geç olmuştu zaten artık bir dahaki sefefe.Memleketin gercekten güzelmiş başkanım.Saygılar.

İlhami Uyar dedi ki...

Ali bey görev icabı çok gittim geldim Boztepe Bayburt Erzincan güzergahını bana anılarımı tazelettiğiniz için teşekkür ederim.Başarılı arıcılık sezonu dileklerimle.